ZGŁOSZENIE DRUŻYN
- Drużyna może liczyć maksymalnie 12 zawodników, w sytuacjach wyjątkowych może być dopuszczona większa ilość graczy po uprzednim potwierdzeniu tego u Organizatora
- W turnieju mogą brać udział zawodnicy, którzy nie mają przeciwwskazań zdrowotnych
- Kapitan jest zobowiązany zgłosić obecność zespołu na 30 minut przed pierwszym spotkaniem
TERMIN ROZGRYWEK
Mecze rozgrywane będą w dniu 16 stycznia marca 2022 roku na obiekcie Białołęckiego Ośrodka Sportu w Warszawie - ulica ul. Strumykowa 21 ( ARENA STRUMYKOWA )
SYSTEM ROZGRYWEK
Niedziela 16 stycznia ( 07:45 - 18:30 - grupy eliminacyjne )
- W głownym turnieju weźmie udziuał 72 drużyny
- Drużyny w drodze losowania zostaną podzielone na 12 grup po 6 zespołów
- Czas rozgrywania spotkań w grupach wynosi 12 minut
- Czas rozgrywania spotkań w fazie pucharowej wynois 15 minut
- Bezpośredni awans do dalszej fazy uzyskają po 2 najlepsze ekipy z grupy
Niedziela 16 stycznia (18:30 - 22:00, finały)
- Mecze rozgrywane systemem pucharowym, gdzie w końcowym rozrachunku na placu boju zostaną trzy najlepsze drużyny, które zagrają ?każdy z każdym?.
SANKCJA KARNE
W rozgrywkach obowiązują indywidualne kary w postaci wykluczenia czasowego:
KARY INDYWIDUALNE:
- żółta kartka ? 2 minuty (po stracie bramki, zawodnik wraca do gry)
- kara za złą zmianę ? 1 minuta (po stracie bramki zawodnik wraca do gry)
- czerwona kartka ? wykluczenie zawodnika na 5 minut, po tym czasie drużyna może uzupełnić skład innym graczem niż wykluczony (po stracie bramki zawodnik NIE wraca do gry)
- druga żółta kartka, czyli w konsekwencji czerwona ? 2 minut kary
- jeżeli zawodnik otrzyma bezpośrednią czerwoną kartkę to nie może zagrać w następnym meczu. Jeśli był to ostatni mecz grupowy, zawodnik nie może zagrać w pierwszym meczu pucharowym
- druga czerwona kartka dla tego samego zawodnika podczas rozgrywek, eliminuje go do końca turnieju.
- w przypadkach szczególnych sędzia lub Organizator może wykluczyć zawodnika do końca turnieju
- Jeśli w jednej przerwie w grze zostaną ukarani kartkami zawodnicy obu drużyn, to w przypadku straty bramki, żadna z drużyn nie uzupełnia składu.
- Bramkarz otrzymując kartkę normlanie schodzi z boiska i odbywa karę
- Drużyna tracąca bramkę uzupełnia skład tylko o jednego zawodnika
KARY DRUŻYNOWE:
- za nagminne łamanie regulaminu i niesportowe zachowanie Organizator może wykluczyć drużynę z turnieju. Drużynie nie przysługuje zwrot kosztów wpisowego
- Jeśli w wyniku kar indywidualnych na boisku pozostanie mniej niż trzech zawodników jednej drużyny, to sędzia kończy mecz a drużyna zostaje ukarana walkowerem
- W przypadku walkowera zostaje zatwierdzony wynik 5:0 lub wynik z boiska momentu zakończenia zawodów, o ile będzie bardziej korzystny dla drużyny wygrywającej.
STROJE I PIŁKA
Drużyna biorąca udział w turnieju zobowiązuje się do występowania w odpowiednim obuwiu (najlepiej turfy lub lanki - zakaz gry we wkrętach) Mecze rozgrywane będą piłką nr 5 marki ZINA.
SĘDZIOWIE
- Każdy mecz będzie prowadzony przez jednego sędziego
- Prawo zwrócenia się do sędziego podczas turnieju ma tylko kapitan
- Wszelkie zastrzeżenia muszą być wnoszone do sędziego przed meczem, chyba że dotyczą spraw zaistniałych podczas jego trwania
LICZBA ZAWODNIKÓW
- Do meczu przystępują drużyny 6-cio osobowe (5 + bramkarz)
- Ilość zawodników rezerwowych jest ograniczona do 6 osób, co oznacza, że do meczu drużyna może przystąpić w 12-osobowym składzie.
OGÓLNE ZASADY GRY
- Punktacja: zwycięstwo - 3 pkt., remis - 1 pkt., porażka - 0 pkt.
- Bezpośrednio z rozpoczęcia gry można zdobyć bramkę
- Piłkę, która opuściła boisko bramkarz musi wprowadzić do gry ręką
- auty wykonujemy z nogi z linii lub za linii.
- rzut karny wykonujemy z 9 metrów
- Przy obcym ciele (np. sufit) następuje rzut pośredni z linii bocznej boiska
- Odległość przeciwnika od piłki przy rzucie wolnym/rożnym to 5 metrów
- Zmiany dokonywane są w sposób lotny tzn. bez zatrzymywania gry. Zawodnik musi zejść i wejść na boisko we własnej strefie zmian. Zmiana musi być dokonana tak by na boisku było nie więcej niż 6 graczy
- zabroniona jest gra wślizgiem w pobliżu zawodnika drużyny przeciwnej. Wszystkie przewinienia, gdzie po wślizgu następuje kontakt między zawodnikami będą karane rzutem wolnym bezpośrednim, a w polu karnym rzutem karnym. Dopuszcza się grę wślizgiem w celu ratowania piłki wychodzącej aut, zmierzającej do bramki czy jako próba zablokowania strzału. Jeżeli w momencie wślizgu następuje przewinienie, ale nie ma kontaktu między graczami - sędzia dyktuje rzut wolny pośredni.
- w przypadku remisu w fazie pucharowej, następuje seria rzutów karnych po 3 karne.
KOLEJNOŚĆ MIEJSC W TABELI
- ilość zdobytych punktów
- wynik bezpośredniego pojedynku
- w przypadku trzech (lub większej ilości) drużyn z taką samą liczbą punktów, decyduje tzw. ?mała tabela?
- lepsza globalna różnica bramek z całej grupy
- rzuty karne
Wszyscy uczestnicy turnieju grają na własną odpowiedzialność. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za stan zdrowia poszczególnych zawodników oraz ewentualne wypadki losowe, jakkolwiek do dyspozycji będą oczywiście zamrażacze, plastry, tejpy, woda utleniona czy opatrunki. Zabrania się spożywania na terenie obiektu napojów alkoholowych oraz palenia papierosów!